رئیس ادارۀ امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از دبیران و معاونان مدارس دوره اول متوسطه شاهد در دوره «تربیت دبیران و معاونان مدارس دوره اول متوسطه شاهد» شرکت خواهند کرد.

مرضیه ذاکری، رئیس ادارۀ امور شاهد و ایثارگران این اداره کل، با اشاره به ضرورت توجه به مهارت‌های نوین آموزشی در مدارس شاهد اظهار داشت: دوره «تربیت دبیران و معاونان مدارس دوره اول متوسطه شاهد به منظور تحقق نظام خلاقیت در تعلیم و تربیت» با هدف ارتقای توان حرفه‌ای فرهنگیان برگزار می‌شود؛ این دوره در ادامه برنامه‌های آموزشی اداره شاهد برای تقویت رویکرد خلاقیت‌محور در مدارس است.

وی با بیان اینکه روش‌های سنتی آموزش دیگر پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان امروز نیست، افزود: اگر معلمان بتوانند فضای یادگیری را به سمت تجربه‌های عملی، مشارکتی و انگیزشی هدایت کنند، استعدادهای دانش‌آموزان بهتر بروز پیدا می‌کند.

ذاکری گفت: مدارس شاهد با توجه به مأموریت تربیتی خود، باید پیشرو در اجرای روش‌های نوین آموزشی باشند.

رئیس ادارۀ امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: این دوره علاوه بر آموزش روش‌های تدریس فعال، فرصت گفت‌وگوی مستقیم فرهنگیان درباره مسائل واقعی مدرسه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تبادل تجربه میان دبیران و معاونان، یکی از موثرترین راه‌ها برای یافتن شیوه‌های کاربردی و قابل اجرا در کلاس درس است.

ذاکری با اشاره به اینکه مباحث این دوره شامل طراحی محیط یادگیری پویا، ایجاد انگیزه در دانش‌آموز، استفاده از پروژه‌های آموزشی، شیوه‌های تقویت خلاقیت فردی و گروهی و همچنین توجه به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مدارس شاهد است، تصریح کرد: هویت مدارس شاهد تنها در آموزش خلاصه نمی‌شود و بخش مهمی از آن به تربیت و انتقال مفاهیم ایثار و مسئولیت اجتماعی برمی‌گردد.

رئیس ادارۀ امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از دبیران و معاونان مدارس دوره اول متوسطه شاهد در دوره «تربیت دبیران و معاونان مدارس دوره اول متوسطه شاهد» شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: حضور گسترده فرهنگیان، نشان می‌دهد که برنامه‌های توانمندسازی آموزشی به مطالبه جدی مدارس تبدیل شده و مناطق مختلف استان برای اجرای آن همکاری دارند.

رئیس ادارۀ امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: این دوره آغاز یک مسیر است و نه یک برنامه محدود و امیدواریم نتایج آن در بهبود فضای یادگیری مدارس شاهد دیده شود و در نهایت زمینه پرورش نسل خلاق و باانگیزه را فراهم کند.