رئیس هیئت مدیرۀ مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: طرح «بساز مدرسه» مهم‌ترین درگاه مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی است و استان اصفهان یکی از پیشگامان اجرای این طرح بوده که تاکنون پنجاه پروژه برای آن در این بستر ثبت شده است.

مجتبی ملااحمدی، رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، در اجلاس مدیران و رؤسای مناطق و نواحی آموزش‌وپرورش استان بر نقش سازنده هم‌افزایی ادارات، شورای معاونین و مدیران مناطق در پیشبرد طرح‌های مدرسه‌سازی تأکید کرد و با اشاره به بازدید خود از چند پروژه مدرسه‌سازی در مسیر سفر به ورزنه، حضور فعال مدیران مدارس و کارکنان خدماتی در کنار نیروهای اجرایی را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: این همراهی موجب تسریع در روند ساخت مدارس و جلب اعتماد خیرین شده است.

وی با بیان اینکه منطقه ورزنه در طول سال گذشته تنها چند پروژه عمرانی در دست اجرا داشت، افزود: امروز با همت مدیریت منطقه، بیست پروژه فعال در ورزنه جریان دارد و این موفقیت، نتیجه پیگیری منسجم و تقسیم مسئولیت میان کارکنان است؛ به‌گونه‌ای که هر یک از کارشناسان این منطقه مسئولیت مستقیم چند پروژه را بر عهده دارند و با دلسوزی امور عمرانی را هدایت می‌کنند.

ملااحمدی الگوی ورزنه را قابل‌تعمیم به سایر مناطق دانست و تأکید کرد: انتظار می‌رود رؤسای آموزش‌وپرورش در شهرستان‌ها با پیگیری‌های مستمر، ارتباط مؤثر با مجمع خیرین را تقویت کرده و نسبت به جذب مشارکت‌ها فعال‌تر عمل کنند.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان ادامه داد: برخی شهرستان‌ها با حضور مستمر فرماندار، نماینده مجلس و رئیس آموزش‌وپرورش توانسته‌اند بودجه‌های قابل‌توجهی را جذب و پروژه‌های عمرانی گسترده‌ای را آغاز کنند و انتظار می‌رود این امر، در تمام مناطق و نواحی آموزش‌وپرورش پیگیری شود.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از جذب اعتبارات کلان، از جمله تأمین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان شهرضا و گسترش پروژه‌ها در برخوار و شاهین‌شهر، تصریح کرد: هر زمان سه ضلع «رئیس آموزش‌وپرورش، فرماندار و نماینده مجلس» در کنار هم قرار گرفته‌اند، مسیر توسعه آموزشی به‌صورت جهشی پیش رفته است.

ملااحمدی بر ضرورت حضور میدانی مدیران و پیگیری مستقیم امور تأکید کرد و گفت: خیرین زمانی پای کار می‌آیند که احساس کنند مسئولان منطقه با جدیت به دنبال تحقق پروژه هستند.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با اشاره به تدوین آیین‌نامه جدید برای افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها، بیان داشت: هماهنگی با مجمع خیرین در زمینۀ افتتاح مدارس بستری برای بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و تنظیم تفاهم‌نامه‌های حمایتی جدید ایجاد می‌کند و در بسیاری از مناطق هرگاه جلسات با خیرین به‌صورت منظم برگزار شده، حجم درخواست‌ها، مشارکت‌ها و بازخوردهای مثبت به‌وضوح افزایش یافته است.

وی به طرح «بساز مدرسه» اشاره کرد و آن را مهم‌ترین درگاه مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی دانست و با اعلام اینکه استان اصفهان یکی از پیشگامان اجرای این طرح بوده و تاکنون پنجاه پروژه در این بستر ثبت شده است، ادامه داد: همه مناطق یک پروژه فعال در این سامانه تعریف کنند تا امکان جذب مشارکت عمومی و خیرین به‌صورت ساختاریافته فراهم شود.

ملااحمدی همچنین بر تکمیل بانک اطلاعاتی خیرین در همه ادارات آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی خیرین باید به‌روز، دقیق و قابل استفاده در برنامه‌ریزی‌های آینده باشد.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان یکی از مطالبات جدی خیرین را کیفیت‌بخشی آموزش دانست و خاطرنشان کرد: خیرین انتظار دارند مدارسی که با سرمایه آنان ساخته می‌شود، خروجی آموزشی مطلوبی داشته باشد و از همین رو، ارتقای کیفیت آموزش می‌تواند منجر به حفظ اعتماد خیرین و مشارکت پایدار آن‌ها در امر مدرسه‌سازی باشد.